miercuri, 13 septembrie 2017

Catre vulcanul Poas


Excursie  de 1 zi catre vulcanul Poas

Prima data cand am vizitat Costa Rica se-ntampla in 2010. Auzisem despre frumusetile acestei mici tari din America centrala si  eram incantata sa le descopar. Asa ca prietena si viitoarea partenera de afaceri Siang, mi-a facut un adevarat plan de vizitare, care mai de care mai interesant cum ar fi:  vulcanii Arenal, Poas cu laguna Botox, Irazu, insula Tortuga si Tortugero, Monteverde, Orosi, Heredia, Alajuela,  Plaja Jaco, Caldera, Guanacaste si Liberia, acestea fiind doar cateva dintre atractiile cele mai vizitate de straini in  Costa Rica.


Din pacate atunci nu m-am gandit sa imi astern amintirile pe hartie ca un travel blogger


 dar stiu ca niciodata nu este prea tarziu. Asa ca voi cauta sa revad acele locuri si sa vi le descriu si dumneavoastra, cititorii blogului meu, chiar daca sunteti doar cativa si ma cititi,  ma simt mandra si voi fi aici de fiecare data cu noutati sa vi le impartasesc si voua. Nu ma consider food blogger (www.reteteleluisupernico.blogspot.com) sau traveler blogger (www.transilvaniahostel.blogspot.com) cu nu stiu cati follower/eri, sunt altii mult mai pregatiti decat mine la acest capitol si nu pot decat sa imi scot palaria in fata lor si sa ii respect si apreciez pentru ceea ce fac. Mie imi place sa scriu si sa va impartasesc din experientele mele. Experiente placute sau mai putin placute sa le cunoasteti si sa nu repetati si voi greselile mele, deorece se poate intampla acest lucru.  Sa luati un sfat ca atare si sa va bazati pe el ca stiind ca este bun,  sa evitati diferitele capcane care  pot aparea in vacantele voastre si s-ar putea sa va ruineze sejurul.













Deci in 2010, am facut o gramada de fotografii care au aparut ulterior in diferite articole in presa scrisa sau in on-line a fost o adevarata poveste cu lucruri minunate si de neuitat care m-au fascinat.  Asa ca in 2015 am parasit Romania mutandu-ma in Costa Rica, unde impreuna cu Siang am deschis in San Jose, primul hostel medieval.  Transilvania Hostel & Catering events. Fiind mai mult decat un hostel, nu este doar un loc de odihna este un loc unde se impleteste istoria si geografía Romaniei cu frumusetile republici Costa Rica, un loc unde iti vor fi delectate papilele gustative cu specilitati romanesti si costaricane si unde vei dori sa revii de fiecare data. Ne gasiti pe FB, Transilvania Hostel si NU suntem cei din Ecuador cum s-a mentionat intr-un articol aparut.

Deci ca orice om caruia ii plac calatoriile, este bine sa te documentezi cand pleci la drum,  asa faceam de fiecare data cand imi pregateam excursiile fie ele in Romania sau in strainatate.  Numai cu Siang am facut aproape de 4 ori Turul Romaniei si cunoaste tara noastra mai bine ca multi romani si o apreciaza,  poate de aceea vrea sa deschidem si in Romania acelas tip de hostel sau o pensiune turística medievala, nimic nu este imposibil daca crezi in visul tau. Cu multa munca si daruire trebuie sa reusesti.



Deci sa revin la excursiile din Costa Rica.  Avem clienti care ne viziteaza si evident ne intreaba de excursiile care sunt oferite de diferite agentii de turism, cea mai cunoscuta fiind Expeditiones Tropicales. Cu o oferta foarte buna si preturi acceptabile, daca pot spune asa ceva despre pret vorbesc,  deoarece Costa Rica nu este o tara ieftina daca va ganditi sa o vizitati.  O excursie pentru o persoana de 1 zi incepe undeva la 60$ pana la 150$ dar conditiile si siguranta dumneavoastra, sunt pe masura pretului platit. Dar la fel de bine poti tu singur sa iti organizezi excursia  inarmat cu un ghid si cu multe sfaturi de la noi. Cursele de autocare sunt foarte dezvoltate in Costa Rica si poti strabate tara in lung si in lat cu autocare sau autobuze.

Trebuie sa faci un pic de cercetare inainte dupa care poti pleca in aventura, asa cum am facut eu catre vulcanul Poas.  Tocmai vorbisem cu un prieten care v-a veni in Costa Rica in decembrie, el chiar este un binecunoscut travel blogger cu foarte multi cititori si discutam despre vulcanul Poas ca ar vrea sa il viziteze cand vine. Asa ca i-am promis ca voi face cercetari la fata locului, adica aceasta insemna sa ma duc eu inainte sa vad clar ce si cum. Cum este cu autocarul, ora de plecare, taxa de intrare, timp de vizitare, traseu, tot ce ar fi ideal sa stii cand te indrepti catre acest obiectiv turistic, sa nu ai parte de surprize asa cum am avut eu. Nimic din ce era scris pe internet nu era corect. Totul a trebuit ajustat si updatat sa spun asa.  Vroiam sa il informez pe Cezar corect in legatura cu ce am aflat. 

Deci am verificat pentru inceput oferta de excursii la agentii, erau excursii organízate catre vulcanul Poas de ½ zi, mai bine zis  5 ore tur Doka coffee si orasul Grecia si  de o alta excursie de o zi, pretul fiind 95$ incluzand Poas Volcano National Park, Doka and Sarchi.  Dar la fel de bine puteai sa calatoresti singur catre  acel obiectiv touristic. Asa ca am plecat la drum la ora 7 30 dimineata catre terminalul de pe Avenida 2, 
vis-a-vis de catedrala la Merced cum era trecut in ghid pentru a lua autocarul de 8:30 catre provincia Alajuela, destinatia finala fiind vulcanul Poas.  La 7.45 eram la terminal unde am avut neplacuta surpriza sa mi se comunice ca nu este nici un autobuz direct catre Poas, ca s-a anulat acest bus dar ca pot lua autobuzul catre Alajuela care circula foarte repede si de unde ma lasa acest autobuz va trebui sa iau altul catre vulcanul Poas. Ok am acceptat si m-am urcat in autocar. Este acelas autocar care trece prin fata aeroportului international Juan Santamaria si costa 545 coloni echivalent 1$. Iar de la terminal de unde am luat bus-ul la aeroport am facut aproximativ 45/50 de minute.
La ora 9, am coborat la statia Pali Pacifico pentru a lua celalalt autocar. Sa nu credeti ca exista vreun orar sau vreo pancarda cu plecarile-sosirile autocarelor nu este asa ceva, trebuie sa mergi sa vezi sa intrebi si tot asa. In fine am gasit un baiat istet si dragut care m-a luminat si mi-a aratat unde ar trebui sa fie tras autocarul pentru vulcanul Poas.  Stau acolo si astept cand mai vad vreo 2 rataciti ca mine cu harti in mana si ii abordez. Eraudoi francezi care si ei vroiau sa mearga la vulcan numai ca vulcanul este inchis din luna aprilie si nu se poate vizita datorita eruptiilor.  Se pare ca NU va fi deschis vizitarii pana la sfarsitul anului. De aceea agentiile de turism au facut acea excursie  de jumatate de zi.


Tocmai ce a venit si soferul care ne-a informat  ca vulcanul nu se poate vizita si ca autocarul pleaca la ora 
9:30 in fiecare zi,  iar daca se putea vizita vulcanul si nu existau acele eruptii returul era programat catre  ora 14 30.  I-am explicat ca doresc doar sa vad drumul, sa admir privelistea si sa vad cam cat dureaza, asa am aflat ca vizitarea Parcului national Poas, nu mai costa 10$ este 15$ pentru strainii.  Am platit 1090 de coloni si am plecat catre destinatie.  Drum catre munte, destul de ingust in anumite portiuni, panorama frumoasa. Am ajuns in Poasito la 10:10 minute, de unde am continuat inca 15 minute catre vulcan.  Deci este un drum de ora si jumatate aproximativ din Alanjuela si aproximativ doua ore si jumatate din San Jose.

Eram singura nebuna care vroia sa vada pana unde merge autocarul, asa ca soferul mi-a facut pe plac si am mers pana la o bariera cu 6 km inainte de vulcan. Nimeni nu avea voie sa intre masini sau pietoni. Asa ca am facut drumul intors si am ramas in Poasito pentru a luat alt autocar sa ma intorc in Alajuela.

Am intrebat de unde se ia autocarul si mi-a spus de acolo de unde am coborat, nu era nici un semn, nimic, era doar o femeie care astepta si de la care am aflat ca autocarul vine in 30-45 de minute. Cum nu imi place sa pierd timpul am vazut o minunatat expozitie de flori si am intrat sa fotografiez. Am sa va atasez fotografiile. Eram asa de atenta la fotografii, cand vad un autobuz care trece, evident ca era cel pe care trebuia sa il iau, chiar daca trecusera doar 10 minute. Deci nu va incredeti in notiunea de timp a localnicilor. Asa ca am continuat cu fotografiatul, dupa care m-am indreptat catre statia improvizata si am asteptat.  Dupa vreo 35 de minute a venit un autobuz nu era de calitatea celor anterioare dar mergea, i-am explicat soferului unde vreau sa merg si am platit 535 de coloni.  La 11:05 eram in autobuzul care mergea din Poasito catre orasul Poas, altceva decat vulcanul Poas diametral opus. Am ajuns la timp in Poas unde autobuzul catre  Alajuela pleca in 5 minute la ora 12 fix. Am platit 570 de coloni si mi-am ocupat locul. Scaunele destul de mici si neancapatoare spun asta deoarece o doamna mai robusta s-a asezat langa mine si ii simteam cotul infipt in stomacul meu.  Parca eram in autobuzele aglomerate din Bucuresti. Noroc ca a coborat repede si nu am indurat prea mult. Am facut vreo 40 de minute si am ajuns in Alajuela. Aici o mare lume de oameni si nebunie cat cuprinde, cum spaniola mea nu este cea mai buna dar insist sa vorbesc am intrebat despre cúrsele spre San Jose si am fost indrumata imediat. Exista 2 tipuri de curse directa si indirecta, directa adica nu opreste in toate statiile nici macar la aeroport si este si mai rápida costa 545 col si cea indirecta mai lenta si opreste la intoarcere si la aeroport. Eu am preferat prima varianta si am platit 545 coloni.


In maxim 30 de minute eram in San Jose si spre bucuria mea, avea statie pe bulevardul principal Paseo Colon care este la 200 de metri de hostelu nostu, deci foarte aproape. Promit sa revin cu fotografii noi despre Poas cand se va redeschide sau sa atasez din cele vechi din 2010.

Deci aceasta a fost experienta mea catre Poas.  Nu am ce fotografii sa va atasez cu vulcanul in cauza, va trebui sa caut in fotografiile mai vechi.  Trebuia sa verific detaliile de pe internet si bine am facut.  

Pe rol mai am 2 excursii pana vin in vacanta in octombrie in Romania. Una catre Rain Forest parcul national Braullio Carillo, raul Sarapichi si alta catre vulcanul Irazu.


Promit sa va tin la curent cu cat  mai multe detalii corecte si updatate la zi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu